اخبارجديد
پربیننده ترین

انتصاب نیروهای قراردادی به پست های مدیریتی دارای محدودیت بوده و بصورت ابلاغ سرپرستی انجام گرفته است ولی اکنون با توجه به اصلاح دستورالعمل مربوطه نیروهای قراردادی با نیروهای رسمی و پیمانی در شرایط استخدامی برای انتصاب تفاوتی ندارند.

کد خبر: ۱۸۲۲۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵

به گزارش بیان روز ،وزارت کشور موظف است انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران را بر اساس حداقل شرایط مندرج در جدول شماره 1 این دستورالعمل و تبصره های مربوط انجام دهد.

تبصره 1- مدارک تحصیلی پیش بینی شده برای انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران شامل مدرک تحصیلی پیش بینی شده برای کلیه مشاغل اختصاصی وزارت کشور بوده، که به استناد ماده 70 قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب خواهد رسید.

تبصره 2- تمامی افراد معرفی شده جهت انتخاب و انتصاب در پست های مذکور، موظف به گذراندن دوره های آموزشی توجیهی در بدو انتصاب و حین انتصاب، موضوع جدول شماره 1 این دستورالعمل می باشند.

تبصره 3- افرادی که قبل از ابلاغ این دستورالعمل با هر مدرک تحصیلی، به سمت فرماندار و بخشدار منصوب شده اند، برای انتصاب در همان سطح از شرایط مندرج در جدول شماره 1 مستنثی خواهند بود. در صورت ارتقاء این افراد به سطوح فرمانداری و بالاتر، کسب تمامی شرایط ماده 1 این دستورالعمل الزامی می باشد.

تبصره 4- برای استفاده از کارشناسان سایر دستگاه های اجرایی، رعایت جدول شماره 1 و مفاد بند «الف» ماده (54) قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه «دستگاه های اجرایی می توانند برای حداکثر 15 درصد سمت های مدیریت حرفه ای از افراد شایسته (با رعایت تخصص و تجربه شاغل نسبت به شغل، بدون رعایت سلسله مراتب مدیریتی) خارج از دستگاه استفاده نمایند»، الزامی می باشد.
ماده 2- شایستگی های تخصصی فرماندارن و بخشداران:

احراز شایستگی های فرمانداران و بخشداران، متناسب با ماهیت و ویژگی های اختصاصی منطقه محل مأموریت، در قالب شایستگی های عمومی مدیران کشور و شایستگی های اختصاصی و تخصص های مورد نیاز، توسط وزارت کشور تهیه و تعیین می گردد.

تبصره- وزارت کشور موظف است به منظور احراز شایستگی های مذکور، اقدام به تشکیل کانون های ارزیابی نموده و یا از کانون های ارزیابی تأیید صلاحیت شده در این زمینه، استفاده نماید.

ماده 3- فرایند اجرایی انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران

1- معرفی فرد پیشنهادی برای تصدی پست فرماندار و بخشدار توسط استاندار، بر اساس مواد 5 و 6 مصوبه شماره 602/12 مورخ 30/7/1377 شورای عالی اداری.

تبصره- در صورت تفویض اختیار توسط وزیر کشور به استانداران، رعایت تمامی موارد و مراحل فوق توسط استانداری الزامی است.

2- احراز شرایط عمومی درج شده در جدول شماره 1، توسط معاونت توسعه مدیرتی و منابع (یا عناوین مشابه) وزارت کشور انجام می شود.

3- احراز شایستگی های فرماندارن و بخشداران متناسب با ماهیت و ویژگی های اختصاصی منطقه محل مأموریت توسط وزارت کشور و از طریق کانون های ارزیابی تخصصی صورت می پذیرد.

4- اخذ استعلام های لازم از مراجع قانونی ذیربط.

5- تهیه و صدور حکم انتخاب و انتصاب (در صورت تطابق کامل مستندات فرد معرفی شده با مفاد این دستورالعمل)، طبق مقررات مربوط.

6- دوره خدمت در پست های فرماندار و بخشدار 4 سال می باشد و وزارت کشور می تواند این دوره را بعد از 4 سال با رعایت شرایط ذکر شده و در صورت کسب موارد ذیل تمدید نماید:

1-6- کسب حداقل میانگین 85% امتیاز ارزشیابی عملکرد سالانه شخص و واحد سازمانی در طول تصدی پست مدیریت.

2-6- طی دوره های آموزشی تعیین شده برای سطوح فرماندار و بخشدار مورد تصدی.

3-6- پیشنهاد مدیر بلافصل و تأیید مقام مافوق وی.

ماده 4- این دستورالعمل در 4 ماده و 6 تبصره تدوین شده و وزیر کشور مسئول حسن اجرای آن می باشد. گزارش ادواری اجرای مصوبه نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به شورای عالی اداری ارائه می شود.

حسن روحانی- رییس جمهور و رییس شورای عالی اداری
محدودیت  انتصاب کارکنان قراردادی به پستهای مدیریتی لغو شد.
شورای عالی اداری در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه مورخ ۱۳۹۵/۲/۲۷ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در اجرای مواد ۵۴ و ۵۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و اقدامات برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری (موضوع تصویب‌نامه شماره ۲۰۶/۹۵/۳۶۲ مورخ ۱۳۹۳/۱/۲۰ شورای عالی اداری) منبعث از نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور «دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای» را اصلاح نمود.
این مصوبه که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است  «دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای»  را اصلاح نموده است.
بر اساس ماده 2 شرایط عمومی لازم برای انتخاب و انتصاب در سمت‌های مدیریتی که در گذشته فقط مشمول نیروهای رسمی و پیمانی بوده است نیروهای قراردادی دستگاه را نیز شامل می شود.
بنا بر این گزارش در ذیل ماده 2 شرایط عمومی لازم برای انتخاب و انتصاب در سمت‌های مدیریتی (دارابودن رابطه استخدامی رسمی، پیمانی یا قرارداد کار معین (مشخص) در سقف تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری با دستگاه به تصویب شورای عالی اداری رسیده است.
گفتنی است در گذشته انتصاب نیروهای قراردادی به پست های مدیریتی دارای محدودیت بوده و بصورت ابلاغ سرپرستی انجام گرفته است ولی اکنون با توجه به اصلاح دستورالعمل مربوطه نیروهای قراردادی با نیروهای رسمی و پیمانی در شرایط استخدامی برای انتصاب تفاوتی ندارند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
برای دریافت جدیدترین بسته اخبار روز اینجا کلیک کنید   
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 2
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
اقای امیر اسم قرداد مهم نیست ـ مهم اینه که فرد باید صلاحیت و لیاقت پست مدیریتی را داشته باشدـ حالا اگر یه کسی که رسمیه ولی لیاقت نداره تقصیر پرسنل زحمت کش کار مشخص نیست ـ اینقدر هم تنگ نظر نباشید
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
با سلام متاسفانه جز اينكه باعث دلسردي و ياس براي پرسنل رسمي و پيماني نتيجه ديگري براي آنان به ارمغان نخواهد آورد. اين نوعي بي احترامي و بي حرمتي به پرسنلي است كه بدنه اصلي دولت را تشكيل مي دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر شمـا: